Wirtualne laboratorium ko-projektowania i otwartych innowacji (V-Lab) ISP UJ angażuje społeczność naukowców, studentów, doktorantów, aby wspólnie z partnerami wypracowywać rozwiązania istotnych problemów społecznych lub organizacyjnych. Laboratorium działa w turkusowym modelu organizacji. Wspiera nas Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości UJ i CITTRU.
PROJEKTY
ISP.TEN
Nasz pilotażowy projekt “ISP.TEN Transformacja, teraz!” jest kontynuacją idei projektu UNA.TEN Transform Emergency Now! w wymiarze lokalnym.
W ciągu 10 dni kilkuosobowy zespół naukowców i studentów ISP UJ, przy wsparciu Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości UJ, będzie pracował nad autorskim rozwiązaniem aktualnego wyzwania w obszarze edukacji: Przeciwdziałanie ograniczeniom w dostępie do systemu edukacyjnego w czasach pandemii (Covid 19 i nie tylko).
Zaczynamy 25 maja 2020!
Polecamy też projekt @UNA.TEN oraz #UNA_Europa!
Szybka decyzja, teraz albo nigdy! No, to teraz, zebraliśmy się, działamy! „Transformacja, teraz!”
Po przeprowadzeniu 42 wywiadów, zebraniu 318 ankiet, analizie 1 raportu, 8 przypadków i 11 artykułów prasowych, wielu rozmowach nieformalnych uzyskaliśmy wgląd w sytuację.
![]() |
Potem musieliśmy to wszystko zrozumieć i uporządkować.
![]() |
Dostrzegliśmy wiele problemów i… PARADOKS! Ograniczenie w edukacji pojawia się na skutek jej nadmiaru!!! K. Dorst (2015) ma rację z tym paradoksem!
Skupiliśmy się na tym jak pomóc uczniom przeładowanym w wyniku pracy zdalnej, tak aby ich nauka była efektywna, nie zwiększając poczucia frustracji i przemęczenia, oraz pomóc rodzicom i nauczycielom ograniczać przeładowanie ucznia.
![]() |
No i się zaczęło! Burze mózgów, generowanie pomysłów, poszukiwania rozwiązań, analizy wariantów. Było ciężko… lepiej nie mówić, ale w końcu wymyśliliśmy!
![]() |
Jest i prototyp! Teraz czas go zaprezentować i dowiedzieć się, co o nim myślą potencjalni odbiorcy :)
- 10.06.2020 – pierwsza prezentacja, dla partnerów projektu
- 26-29.06.2020 – do potwierdzenia
ISP.TEN PLUS
informacja w przygotowaniu
Ankieta dotycząca diagnozy uwarunkowań działania szkoły i uczelni w czasie pandemii i postpandemii
Szanowni Państwo,
zapraszamy do wypełniania ankiety, której celem jest diagnoza uwarunkowań działania szkoły i uczelni w czasie pandemii i postpandemii.
Ankieta jest anonimowa.
WAŻNE
Ankieta jest skierowana do studentów, uczniów szkół ponadpodstawowych, rodziców, pracowników szkoły/uczelni. Możesz pełnić w szkole/uczelni różne role. Jeśli pełnisz więcej niż jedną rolę, dla każdej nich należy wypełnić osobną ankietę.
Bardzo dziękujemy za udział w badaniach.
Zespół badawczy ISP
Ankieta PRACOWNICY
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6yYO676_0keekOvSQm286zxpJqHe1CNAvDaDXqV-L9NURE5YUU1FUVZEMEhDNzhWQTVHTkg5OElOSS4u